Deklaracja Dostępności
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2013-11-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-02-18
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
pochodzące z różnych źródeł,
dokumenty opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, np. skany dokumentów,
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-06-22.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji danych dnia: 2024-03-15.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osoby kontaktowe to: Grzegorz Kędziora, Dawid Kucharczyk zi@mopr.piotrkow.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 44 733 90 05. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim obsługuję klientów
w 5 lokalizacjach:
1. Budynek przy ul. Adama Próchnika 34 {pracownicy socjalni, OIK}
obiekt posiada 2 wejścia bez obszarów kontroli, główne od strony skweru nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych. Jest podjazd dla wózków inwalidzkich od strony południowej budynku /informacja o wjeździe umieszczona przed głównym wejściem do budynku MOPR/ samoobsługowy podnośnik rehabilitacyjny umożliwiający wjazd na poziom budynku, gdzie przyjmują interesantów pracownicy socjalni bądź specjaliści z Ośrodka Interwencji Kryzysowej. W przypadku konieczności skontaktowania się z pracownikiem z wyższych poziomów , zainstalowany został domofon umieszczony przy samym wejściu po lewej stronie przed podnośnikiem. Ośrodek dysponuje 3 miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wejścia na teren Ośrodka z psem asystującym. Na parterze jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
2. Budynek przy ul. Henryka Sienkiewicza 16a {świadczenia rodzinne, dodatki mieszkaniowe, stypendia}
do budynku prowadzą 4 wejścia: 2 od ulicy Sienkiewicza oraz 2 od ulicy Narutowicza. Do wejścia od ulicy Sienkiewicza prowadzą schody oraz podjazdy dla wózków znajdujące się przy schodach. Do pozostałych wejść prowadzą schody bez podjazdów dla wózków. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. Do sali obsługi prowadzi korytarz z różnicą poziomów - konieczność pokonania 3 schodów. Obsługa realizowana za pomocą elektronicznego systemu kolejkowego. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
3. Budynek przy Al. 3 Maja 31 {obsługa wniosków PFRON}
do parterowego budynku prowadzą jedno wejścia dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych na wózkach. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze . Bezpośredni przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych najbliższe są - 2 miejsca parkingowe siedzibie Starostwa Powiatowego Al. 3 Maja 33 od ulicy Żeromskiego i miejsce przy siedzibie TBS Al. 3 Maja 31. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4. Budynek przy ul. Romana Dmowskiego 47 {orzekanie o niepełnosprawności}
obiekt posiada 3 kondygnację – dostępne wejścia bez obszarów kontroli, przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Obsługa interesantów odbywa się tylko na parterze. Przed budynkiem są miejsca parkingowe , nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wejścia na teren Ośrodka z psem asystującym. Na parterze jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
5. Budynek przy ul. Starowarszawskiej 4 lok.1 i Starowarszawskiej 6 lok. 1 i 2 (rodziny zastępcze)
Obiekty to zabytkowe kamienice – dostępne do Centrum Wsparcia Rodziny i Dziecka - wejściami bezpośredni z ulicy bez obszarów kontroli. Obsługa interesantów odbywa się tylko na parterze - wejście bezpośredni z ulicy lub z bramy kamienicy. Wzdłuż ulicy są są miejsca parkingowe, nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wejścia na teren budynku z psem asystującym. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacja dla osób niedosłyszących
Osoby niedosłyszące mogą skorzystać przy załatwianiu spraw w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie
w Piotrkowie Trybunalskim z profesjonalnej pomocy pracownika znającego język migowy - Pani Joanny Gawin - inspektora w Zespole Świadczeń Rodzinnych ul. Henryka Sienkiewicza 16a w godzinach 7:30 –14:30 tel. 44 732 37 25.
Zgłoszenia mogą dokonać osoby uprawnione na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Ośrodku, wybierając dostępne środki tj.: pocztę elektroniczna: mopr@mopr.piotrkow.pl lub za pośrednictwem osoby trzeciej pod numerem: 44 733-90-03; 44 733-90-05.
Aplikacje mobilne
Nie posiadamy aplikacji mobilnych.
Do pobrania:
Wniosek o zapewnienie dostępności.
Informacje uzupełniające
Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
- HTML5
- WCAG 2.1 (minimum AA)
Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:
Unii Europejskiej:
- Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006 r.
- Inicjatywa i2010
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r.
ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- Zmiana wielkości czcionki,
- Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
- Zmiana kontrastu.
Pomoc w nawigacji:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Certyfikat Dostępności „Jednostka Bez Barier”
Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).
*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim.